W jaki sposób zorganizować budowę domu? Oto 5 żelaznych zasad prowadzenia budowy:
1). Zapewnijmy nadzór na budowie – jest to punkt pierwszy i nadrzędny. Architekt, kierownik budowy, inspektor nadzoru – to właśnie oni zweryfikują wszystkie decyzje budowlane i zadbają o jakość prac.
2). Wybierajmy wykonawcę, kierując się rekomendacjami ostatnich klientów – nie autoreklama, nie niska cena, ale zadowoleni klienci i obecność firmy na rynku lokalnym dają jakąś gwarancję dobrego wyboru.
3). Znajmy koszty budowy – należy wiedzieć, że dzięki kosztorysowi możemy kontrolować wydatki. Dzięki harmonogramowi będziemy znali etapy budowy, a zestawienie materiałów ułatwi zakupy. Przyda się też plan zagospodarowania placu budowy.
4). Podzielmy budowę na etapy – ekipy powinny wykonywać prace całościowe, na przykład stan surowy, dach, instalację grzewczą. Bezpiecznie jest wykonać stan surowy otwarty jesienią (pierwszy etap), a od wiosny kolejnego roku wykonać instalacje i prowadzić prace wykończeniowe (drugi etap).
5). Zapewnijmy dostawy z lokalnych hurtowni – to całościowa wygodna usługa: na telefon, z dowozem.
Ciekawe informacja! Właśnie przygotowuje się do budowy domu i zbieram informacje.